Regulamin

Obowiązuje od 01.01.2024

Regulamin domu gościnnego
Villa Porto Bianco

1. Zawarcie umowy.

1.1. Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Domu Gościnnego Ariela zwanego dalej „obiektem” i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez podpisanie karty pobytu, jak również poprzez dokonanie rezerwacji lub zapłatę zadatku lub całej należności za pobyt. Dokonując ww. czynności, Gość potwierdza, że zapoznał się i akceptuje warunki niniejszego Regulaminu.
1.2. Gość nie może bez zgody Wynajmującego wykonać cesji umowy, ani przekazywać pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną opłatę za pobyt
1.3. Regulamin obowiązuje wszystkich Gości przebywających na terenie obiektu.
1.4. Regulamin jest dostępny do wglądu u Wynajmującego, w każdym pokoju oraz na stronie internetowej http://www.portobianco.pl/regulamin.

2. Doba pobytowa.

2.1. Pokoje gościnne wynajmowane są na doby pobytowe.
2.2. Pobyt zaczyna się o godzinie 16.00 pierwszego dnia pobytu i kończy się o godzinie 10.00 ostatniego dnia pobytu.

3. Cisza nocna.

3.1. Cisza nocna obowiązuje od godz. 22.00 do godz. 7.00 rano.
3.2. W okresie ciszy nocnej nie mogą przebywać w obiekcie osoby niezameldowane.
3.3. W przypadku zakłócania ciszy nocnej lub głośnego zachowania w ciągu dnia Wynajmujący ma prawo wezwać ochronę na koszt Gości, którzy nie reagują na prośby o zmianę swojego zachowania.

4. Zameldowanie.

4.1. Podstawą do zameldowania Gościa jest okazanie Wynajmującemu dokumentu tożsamości ze zdjęciem oraz wypełnienie i podpisanie karty pobytu. Jeżeli dokument
tożsamości budzi wątpliwości osoby dokonującej meldunku ma ona prawo poprosić o drugi dokument potwierdzający tożsamość osoby meldowanej.
4.2. Wynajmujący może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin, a w szczególności wyrządził szkodę na mieniu lub osobie.

5. Płatności za pobyt.

5.1. Płatność za pobyt realizowana jest wyłącznie przelewem na na konto podane przy potwierdzeniu możliwości rezerwacji.
5.2. Płatność realizowana jest w dwóch etapach: wpłaty zadatku w wysokości 30% kwoty pobytu oraz dopłaty.
5.3. Zadatek powinien być zapłacony w terminie 2 dni od daty potwierdzenia możliwości rezerwacji. Brak wpłynięcia zadatku w tym terminie może skutkować anulowaniem rezerwacji.
5.4. Pozostała kwota tzw. dopłata powinna zostać zapłacona przelewem na konto najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem pobytu. W przypadku braku zapłaty ww. terminie kwota zadatku ulega zatrzymaniu, a rezerwacja zostaje anulowana.
5.5. W przypadku rezerwacji na termin, który rozpoczyna się do siedmiu dni wymagana jest wpłata całej kwoty za pobyt.
5.6. W przypadku rezygnacji Gościa z pobytu jeśli do terminu jest 7 dni lub mniej lub pobyt już trwa, Wynajmujący nie zwraca opłaty za pobyt.
5.7. Opłata miejscowa nie jest wliczana w cenę pobytu i płatna jest na miejscu w pierwszym dniu pobytu.

6. Klucze do pokoju.

6.1. Goście zobowiązani są przechowywać klucz do pokoju z należytą starannością. W przypadku jego utraty, Goście zostaną obciążeni kosztami wysokości 100 zł

7. Pobyt zwierząt.

7.1. Pobyt każdego zwierzęcia musi być uzgodniony w momencie rezerwacji. Zgoda będzie udzielana indywidualnie analizując każdą prośbę niezależnie i biorąc pod uwagę wszelkie udzielone informacje. Zwierzę musi być zdrowe i posiadać wszelkie wymagane prawem szczepienia i zaświadczenia.
7.2. Opiekun zwierzęcia bierze za nie pełną odpowiedzialność.
7.3. Gość-Opiekun zwierzęcia jest zobowiązany do trzymania go w taki sposób, aby nie stanowił zagrożenia dla innych osób.
7.4. Gość-Opiekun ma obowiązek usunąć wszelkie nieczystości pozostawione przez zwierzę na terenie obiektu.
7.5. Za pobyt zwierzęcia pobierana jest dodatkowa opłata. 

8. Dzieci na terenie obiektu.

8.1. Dzieci poniżej 12-tego roku życia powinny znajdować się na terenie obiektu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działania dzieci.

9. Odpowiedzialność za szkody.

9.1. Goście obiektu ponoszą odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone w obiekcie.
9.2. Szkoda oznacza zarówno zniszczenie, uszkodzenie lub utratę elementów wyposażenia pokoju lub obiektu.
9.3. W przypadku powstania szkody podczas pobytu, Gość jest zobowiązany do pokrycia kosztów jej naprawy.
9.4. Gość powinien zawiadomić niezwłocznie właścicieli o wystąpieniu szkody bądź też o jej stwierdzeniu.

10. Palenie tytoniu.

10.1. W obiekcie obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu oraz używania otwartego ognia.
10.2. Nie przestrzeganie zakazu palenia jest podstawą do wymeldowania i nakazu opuszczenia obiektu przez Gościa.
10.3. Goście którzy swoim postępowaniem doprowadzą do uruchomienia systemu przeciwpożarowego zostaną obciążeni kosztami wezwania służb interwencyjnych.

11. Korzystanie z obiektu.

11.1. W obiekcie nie można przechowywać materiałów niebezpiecznych – broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych itp.
11.2. Zabrania się nadmiernego hałasowania na terenie obiektu, powodowania nieprzyjemnych zapachów, ani innych rzeczy, które przeszkadzają, szkodzą czy irytują pozostałych Gości obiektu.
11.3. Gościom nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w pokojach i ich wyposażeniu, poza nieznacznym przestawianiem mebli i wyposażenia, nie naruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania.
11.4. Goście zobowiązują się wykorzystywać obiekt jedynie do celów mieszkalnych – zabrania się organizowania imprez w obiekcie.
11.5. Każdorazowo Gość opuszczający pokój, ze względów bezpieczeństwa, powinien wyłączyć telewizor, zgasić światło, zakręcić krany oraz zamknąć drzwi i okna.

12. Odpowiedzialność właścicieli obiektu

12.1. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia i utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, przedmiotów w nim pozostawionych oraz żywych zwierząt, niezależnie od tego, czy pojazdy te zostały zaparkowane na terenie obiektu czy poza terenem obiektu.
12.2. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wartościowe pozostawione w pokojach.

13. Rażące naruszenie regulaminu.

13.1. W przypadku, gdy Gość w sposób znaczący narusza spokój i/lub dobra sąsiadów oraz nie przestrzega powszechnie stosowanych norm współżycia między ludźmi, obiekt zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia Gościowi pobytu i nie jest wówczas zobowiązany do zwrotu pieniędzy za niewykorzystany okres.
13.2. W przypadku naruszenia postanowień regulaminu, obiekt może odmówić świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka jest zobowiązana do niezwłocznego zastosowania
się do żądań obiektu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia obiektu.
13.3. Obiekt ma ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez Gościa do obiektu w przypadku opóźnienia z uregulowaniem płatności za pobyt lub nieuregulowaniem
należności za świadczone usługi.